top of page

Christmas song

Hejka!

W końcu nadszedł ten czas, żeby zacząć słuchać muzyki świątecznej. Uwielbiam okres świąt. Wtedy wszystko jest takie magiczne. Są jednakże piosenki polskie jaki i zagraniczne, które wiele osób zna i nigdy się nie nudzą. Może dlatego muzyka świąteczna nie nudzi się ludziom, bo nie słucha jej się codziennie tak jak innej muzyki. No, ale do rzeczy. Dzisiaj chcę Wam przedstawić playlistę piosenek, które można usłyszeć w moim domu w grudniu.


Na pierwszy ogień idzie zawsze piosenka Wham! - Last Christmas. Każdy na pewno znaj refren tej piosenki na pamięć.

Drugą moją piosenką również jest klasyk klasyków. Każdy ją zna i na pewno nie raz ją nucił w głowie. Mariah Carey - All I Want For Christmas Is You. Powstają różne covery tej piosenki, lecz oryginał jest dla mnie najlepszy.

Kolejna piosenka jest już mniej popularna i ma podobną melodię do wcześniejszej. To Train - Shake up Christmas. Kiedy usłyszałam ją na jakimś programie muzycznym nie mogłam przestać jej słuchać. UWAGA TA PIOSENKA UZALEŻNIA!!!

Jeśli oglądaliście chciaż jedną część Listy do M to na pewno znacie tą piosenkę. Anna Karwan - What The Word Needs Now Ta piosenka akurat jest coverem, lecz oryginał nizbyt przypadł mi do gustu. Moim zdaniem ta wersja jest o wiele lepsza.

Spokojna i trochę smutna piosenką świąteczną jest Band Aid 30 - Do They Know It's Christmas. Kiedy pierwszy raz ją słuchałam miałam dreszcze. Uwielbiam takie piosenki, które tworzą artyści razem. Sami zobaczcie jak dobrze to wyszło.

A tutaj jest kolejny cover już kolędy, ale po angielsku Pentatonix - Mary, Did You Now? Również mżna usłyszeć ją w jednej z części Listy do M

Teraz może przejdziemy na polskie, świąteczne piosenki. Ten utwór też na długo zapadł mi w pamięć i barzdo chętnie go słucham w każdym okresie świątecznym. A jest to Feel - Gdy Wigilia Jest

A to wersja polska najpopularniejszej świątecznej piosenki Last Christmas, czyli Pectus - Kolęda Dwóch Serc

Kolejnym utworem jest bardziej kolęda, którą rzadko słyszę, a bardzo mi się podoba. Ma w sobie to coś co lubię w świątecznych melodiach. A jest to De Su - kto Wie Czy Za Rogiem

A tą nutkę można usłyszeć w świątecznej reklamie Coca Coli, która leci co rok. Margaret - Coraz Bliżej Święta.

Na dzisiaj to będzie ostatnia piosenka. Powiem szczerze, że niezbyt lubię oryginał, a ten cover jest chyba najlepszy ze wszystkich tej piosenki. Chłopacy wykonali świetną robotę i idzie im coraz lepiej. Set The Point - Let Is Snow

Mam nadzieję, że obudziłam u Was ten świąteczny nastrój i odliczanie do świąt przyjemniej Wam minie.

Na dzisiaj to wszystko, dziękuję :)

~Ania

bottom of page